søndag, mars 25, 2007

Jeg vil fortelle litt om ost. Det er så hipt, iflg. en blog jeg nylig leste. Jeg har to oster. De oppbevares i en isboks i kjøleskapet, men den er visst ikke helt hermetisk. Den runde osten er en Camembert, så moden at jeg ikke ville bli forundret om den snart triller avgårde, forundret ville jeg derimot bli om den som pannekaka fikk følge av høne pøne & Co. Den firkantede er av merke Pont l'Evêque. Det er den som lukter. Fra sikre kilder på internett har jeg at denne ostetypen ble laget så tidlig som på 1200-tallet. Pont'lEvêque er et bitte lite sted mellom Rouen og Caen i Normandie, Frankrike. Til tross for at osten lukter meget sterkt, smaker den mildt og godt.
Jeg vil anbefale begge ostene, og slår til med terningkast 6 på begge to.
Bon fromage!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, huffameg!
Den luktet vondt!
Nåå skjønner du nok ingenting..
Eller hva...? ;/
Mohahaha